کاربرد ابزار

طریقه راه اندازی کارواش

طریقه راه اندازی کارواش

طریقه راه اندازی کارواش:

شستشوی محوطه حیاط، ویلا، باغ، دوچرخه، خودرو، استخر، دیوار و نمای ساختمان و … از فعالیت های مهم نظافتی است که برای انجام آن ها نیازمند راه اندازی کارواش می باشد. یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین این تجهیزات دستگاه کارواش خانگی است که با وجود آن می توان به راحتی جرم و آلودگی ها را از روی سطوح مختلف از بین برد. استفاده از کارواش های خانگی علاوه بر صرفه جویی در زمان و مصرف آب می تواند هزینه ها را کاهش دهد و نیز راندمان و بهره وری را بالا ببرد. با توجه به کاربرد وسیع این دستگاه در این مقاله قصد داریم نحوه راه اندازی کارواش را به شما آموزش دهیم.

طرز کار کارواش خانگی

دستگاه کارواش برقی خانگی مجهز به یک پمپ فشار قوی، تفنگ آبپاش، لنس و نازل است. کارکرد این دستگاه به این صورت است که آب در فشار پایین وارد کارواش شده و بعد از عبور از پمپ فشار قوی، با فشار بالایی به سطح مورد نظر پاشیده می شود. با توجه به فشار زیاد آب برای این دستگاه شلنگ فشار قوی در نظر گرفته شده و آب پس از عبور از پمپ از طریق این شلنگ به سمت لنس و در نهایت نازل هدایت می شود. نازل در واقع در بخش انتهایی دستگاه قرار گرفته و نحوه پاشش آب به سطوح را تعیین می کند. با توجه به نوع استفاده از کارواش برقی می توان از تجهیزات جانبی همانند نازل زمین شوی، برس دوار و … استفاده کرد.

طریقه راه اندازی کارواش:

جهت راه اندازی کارواش خانگی ابتدا دفترچه راهنمای آن را مورد مطالعه قرار داده و سپس مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول

ابتدا دستگاه کارواش و سایر تجهیزات و متعلقات آن را از داخل کارتن خارج نمایید. چرخ ها، پایه ها، شلنگ جمع کن و سایر لوازم و متعلقات عرضه شده به همرا کارواش را به کمک دفترچه راهنما به دستگاه متصل نمایید. سپس دسته بالایی کارواش را توسط پیچ های تعبیه شده محکم نمایید. همچنین نصب پایه های دستگاه را به وسیله آلن انجام دهید.

مرحله دوم

سپس نازل، لنس، تفنگ آبپاش، مخزن مواد شوینده، و کابل برق را در مکان های تعبیه شده در پشت دستگاه قرار دهید.

مرحله سوم

در این مرحله تمامی اتصالات ورودی خروجی و فیلتر آب را متصل نمایید. توجه نمایید که در صورت نشتی آب می توانید از نوار تفلون استفاده نمایید و از نشب آب جلوگیری نمایید.

نکته: دقت داشته باشید که پس از چند بار استفاده از دستگاه کارواش لازم است فیلتر ورودی آب را خارج کرده و آن را به خوبی تمیز نمایید. با انجام این کار در هنگام مکش آب به کارواش فشار زیادی وارد نخواهد شد و طول عمر دستگاه افزایش خواهد یافت.

مرحله چهارم

حال نوبت این است که شلنگ ورودی را به شیر آب و شلنگ دستگاه را به خروجی کارواش وصل نمایید. لازم است بدانید در کارواش هایی که از قابلیت ساکشن برخوردار هستند، به انجام این کار نیازی نمی باشد و می توان شلنگ ورودی آب را در داخل سطل آب یا داخل استخر قرار داد تا آب از آن جا مکش شود.

مرحله پنجم

با رعایت نکات ایمنی سیم برق را به پریز متصل کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان با دست خیس به اتصال سیم برق به پریز اقدام نفرمایید.

مرحله ششم

آخرین مرحله از نحوه راه اندازی کارواش انتخاب نوع نازل مورد نیاز و متناسب با نوع کاربری است. به همراه دستگاه کارواش معمولا دو نوع نازل ارائه می شود که دارای حالت های پاشش متفاوتی هستند. پس از انتخاب نازل مناسب با کار خود آن را به تفنگ آبپاش متصل نمایید. در نهایت دستگاه را روشن کرده، نازل را به طرف سطح مورد نظر قراد دهید و ماشه تفنگ آبپاش را فشار دهید.

نکات ایمنی به هنگام استفاده از کارواش خانگی

با توجه به نکات زیر و رعایت آن ها می توانید از آسیب به دستگاه، سایر افراد و یا سطوح جلوگیری نمایید.

  • هرگز دستگاه را در حالت روشن رها نکنید. چرا که این کار باعث شده تا آب پر فشار راهی برای خروج نداشته باشد و مجددا به پمپ باز گردد. در صورتی که این فرایند چندین بار تکرار شود باعث افزایش دمای آب و در نتیجه آسیب به پمپ می شود.
  • اگرچه فشار آب در کارواش های خانگی به نسبت کارواش های صنعتی کمتر می باشد؛ اما همین میزان فشار می تواند در صورت عدم رعایت نکات ایمنی به افراد آسیب برساند. پس در هنگام استفاده از کارواش به نکات ایمنی توجه کرده و از لباس مناسب، عینک و دستکش استفاده نمایید. همچنین از پاشش آب و نشانه گرفتن دستگاه به سمت افراد و موجودات زنده خودداری کنید.
  • در هنگام استفاده از کارواش برقی از ایستادن بر روی نردبان خودداری نمایید، چرا که فشار آب در زمان روشن کردن دستگاه می تواند خطراتی را برای کاربر در پی داشته باشد.همچنین فاصله ی به اندازه ۱ الی ۲ متر از سطح مورد نظر داشته باشید و مطمئن شوید که به هیچ عنوان آب بر روی کابل برق پاشش نمی شود.

منبع: مجله اینترنتی ابزارآلات رونیکس ایران

دیدگاهتان را بنویسید