مقایسه محصولات

تفاوت مینی فرز با فرز در چیست؟

تفاوت مینی فرز با فرز

                                                                  تفاوت مینی فرز با فرز در چیست؟

جهت مقایسه فرز و مینی فرز می‌توان این گونه گفت که این دو ابزار از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین ابزار است. افراد حرفه‌ای که در حوزه‌های گوناگون صنعت مشغول به کار هستند، به نوعی نیازمند ابزارهایی به منظور سایش و برش هستند که دستگاه فرز این وظیفه را می‌تواند به عهده بگیرد. در واقع برش قطعات گوناگون، از بین بردن بیرون زدگی‌های فلز و سنگ، تیز کردن ابزارآلات باغبانی، فرم تراشی، شیار زنی، صفحه تراشی، کنار تراشی و رنده تراشی از کاربردهای این وسیله‌ی قدرتمند است. به طور کل فرزها مناسب و ایده آل جهت کارهای بزرگ و سنگین و به طور گسترده در امور نوسازی و بازسازی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ولی مینی فرز یک ابزار چند کاره می‌باشد که جهت برش و ساب مواد گوناگون و همچنین برداشتن مواد اضافی از یک قطعه کاربرد دارد. از مینی فرزها به طور گسترده و دائم استفاده نمی‌گردد و مناسب برای مصارف کارگاهی و خانگی است. در واقع پاک کردن رنگ، کاشی، برش پلاستیک، گچ و سیمان، سنگ و فلزات و برداشتن مواد اضافی و تیز کردن تیغه ابزار برشی از مهمترین ویژگی‌هایی می‌باشد که برای این نوع دستگاه‌ها می‌توان نام برد.

شما کاربران عزیز می‌توانید با بررسی کردن تمایز فرز ومینی فرز، انتخاب بهتری داشته و ابزار مناسبی که می‌تواند به شما کمک کند را انتخاب کنید.

  1. قطر صفحه

مینی فرز عمق برش و توان ساب زنی کمتری نسبت به فرزها دارد. اگر شما نیاز دارید که سطح زیادی را در مدت زمان کمی ساب بزنید فرز معمولی را تهیه نمایید.

  • وزن دستگاه

علت استفاده زیاد از مینی فرز به دلیل ابعاد کوچک  و وزن کم آن است. به علت وزن کم این دستگاه کارها را می‌توان به راحتی و با انعطاف پذیری بیشتری انجام نمود.

  • قدرت و توان

اگر قصد دارید که کارهای طولانی را در زمان زیادی انجام دهید، بهتر است از فرز معمولی استفاده نمایید. توان  و قدرت مینی فرزها از فرز کمتر است و اغلب جهت کارهای سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • نوع کاربری

معمولا از فرزها جهت کارهای سنگین و بزرگ مثل ساختمان سازی، بازسازی و نوسازی استفاده می شود.

از مینی سنگ ها در کارگاه‌های کوچک و جهت مصارف خانگی نیز می‌توان استفاده کرد.

انواع فرز و مینی فرز

فرزها در دو نوع برقی و بادی به  بازار عرضه می‌شوند که نوع بادی آن نیازمند به کمپرسور باد می‌باشد، یعنی انرژی مورد نیاز خود را از آن می گیرند لاکن نوع برقی قدرتمند‌تر و رایج‌تر هستند. انواع فرزهای برقی را در پایین اشاره می‌کنیم:

  • فرز آهنگری
  • فرز پولیش
  • فرز سنگبری
  • فرز بیسکویتی
  • فرز مینیاتوری
  • مینی فرز دم کوتاه
  • مینی فرز دم بلند
  • مینی فرز دیمردار

راهنمای خرید بهترین مینی فرز

آیا نمی‌دانید که چه مینی فرزی مناسب کار شماست؟ آیا به دنبال خرید بهترین مینی فرز هستید؟ آیا از مشخصات فنی این محصول آگاهی کافی ندارید؟ جهت کسب راهنمایی‌های لازم، با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی‌هایی که این ابزار کاربردی باید داشته باشد آگاه کنیم. شما کاربران عزیز می‌توانید با کسب آگاهی در این زمینه، بهتر تصمیم‌گیری کنید و در آخر یک خرید خوب و ایده آل را تجربه کنید.

  1. منبع تغذیه

مینی فرزها در سه نوع شارژی، برقی و بادی به بازار عرضه می‌شوند که هرکدام معایب و مزایایی زیادی دارند. لازم به ذکر است که مینی فرز برقی، پر‌کاربرد و پر‌مصرف بوده است، قیمت مناسب و کارایی بالایی دارد لاکن صدای بلندی دارد و از آن‌ها تنها در مکان‌هایی که سیم کشی برق وجود دارد، می‌توان استفاده کرد. مینی فرز شارژی به شکلی طراحی شده که بتوان از آن در مکان‌هایی که دسترسی به برق وجود ندارد، استفاده نمود. از مزایای این ابزار شارژی در واقع قابل حمل بودن و صدای کم است ولی قیمت بالایی دارد و مسئله دیگر تمام شدن شارژ باطری است. سومین نوع مینی فرز بادی می‌باشد که با کمپرسور باد کار می‌کند، استهلاک بسیار پایین و صدای کم دارد اما نیاز این وسیله به کمپرسور یا مخزن باد از معایب آن محسوب می‌گردد علاوه بر این قیمت نسبتا بالایی دارد. حال که با مزایا و معایب این ابزار آشنا شدید باید بر حسب نوع کاربری که دارید یکی از سه نوع را انتخاب کنید.

  • قطر صفحه برش

هر چه قطر صفحه برش یا اندازه دیسک بزرگتر موتور آن نیز قوی‌تر است. اما لازم نیست بزرگترین دیسک را انتخاب نمایید. نکته‌ای که مهم است دیسکی می‌باشد که مناسب کارتان باشد و بتوان با استفاده از آن کار خود را پیش ببرید. در شرایطی که به دقت نیاز دارید و  قطعه کارتان کوچک است حتما باید از دیسک کوچک استفاده نمایید.

  • قدرت

هر چه قدرت دستگاه بالاتر سرعت چرخش نیز بالاتر می‌رود. توان بالا سرعت بیشتری را در پی دارد که سبب برش راحت و سریع‌تر قطعه می‌گردد. جهت استفاده از صفحه‌ی برش بزرگتر نیاز به قدرت بیشتر می‌باشد. معمولا قدرتی معادل ۶۰۰ الی ۱۷۰۰ وات را دارا است که جهت مصارف خانگی توانی معادل ۶۰۰ الی ۷۵۰ وات کافی است.

  • سرعت دستگاه

جهت برش فلزات از سرعت بالا و در برش سنگ از سرعت نسبتا کمتری باید استفاده کنید، چرا که اگر در صورت استفاده از سرعت بالا در زمان برش سنگ، شاهد شکستن صفحه برش خواهیم بود. اغلب از این وسیله جهت برش آهن استفاده می‌کنند. برای اینکه بتوانید متریال‌های گوناگون  را بدون ایجاد مشکل برش دهید، مینی فرز دیمر‌دار خریداری کنید تا بتوانید سرعتش را تنظیم و مدیریت کنید. اغلب در ۶ حالت قابل تنظیم هستند. معمولا دیمر‌دارها سرعتی معادل ۳۰۰۰ الی ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه دارند.

  • استارت نرم

بعضی از مدل‌ها  استارت نرم دارند به شکلی که با فشار‌دادن کلید پاور، سرعت دستگاه به آرامی افزایش و به دستگاه شوک وارد نمی‌شود.  در زمان خرید می‌توانید این ویژگی را نیز مدنظر قرار دهید لاکن باید توجه داشته باشید که بر قیمت دستگاه تاثیرگذار می‌باشد. اگر به دنبال دستگاه ارزان قیمت هستید این گزینه را در نظر نگیرید.

  • دسته کمکی

در واقع دسته‌ی کمکی کمک شایانی به کاربر می‌کند تا بتواند تسلط بیشتری بر کار داشته باشد. دسته ها در دو نوع معمولی و ضد لرزش عرضه می‌شوند.

راهنمای خرید بهترین فرز

همان طور که می‌دانید، ابزارهای موجود در بازار از تنوع زیادی برخوردار می‌باشند به شکلی که انتخاب را برای کاربران سخت کرده‌اند. قبل از خرید هر وسیله و ابزاری باید به نکاتی که مربوط به مشخصات فنی دستگاه است، توجه کنید. در واقع راهنمای خرید بهترین فرز اطلاعات کلی در مورد ویژگی‌هایی که یک دستگاه فرز باید داشته باشد، در اختیار شما قرار می‌دهد. در زمان خرید حتما به این موارد توجه کنید تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین دستگاه فرز را انتخاب و خرید کنید.

‌سایز دیسک

دیسک ها یا قطر صفحه برش، سایزهای گوناگونی دارند که بنا به کاری که قرار است با آن انجام دهید، انتخاب می‌گردند.  محبوب‌ترین دیسک‌ها در سایزهای ۱۱۵ میلی‌متر(۴٫۵ اینچ) و ۲۳۰ میلی‌متر (۹ اینچ) است. در فرز‌های بادی از دیسک‌های کوچکتری استفاده می‌گردد به علت اینکه مناسب انجام کارهای کوچک است.

جنس صفحه دیسک

همان طور که می‌دانید دستگاه فرز مناسب سایش و برش، تیز کردن انواع مواد و متریال است. می‌توان با انتخاب و تهیه کردن انواع صفحه دیسک با جنس‌های گوناگونی کار بخصوصی انجام داد.

آلومینوم اکسید: میلگرد و پیچ، چوب

الماس: کاشی، سنگ و بتن

فیبر: جدا کردن زنگ زدگی از فلزات

سیمی: تمیز کردن فلز، برطرف کردن زنگ زدگی فلز و پاک کردن رنگ

قدرت موتور

هر چه قدرت موتور بیشتر باشد، نشان دهنده قدرت و توان بالای دستگاه می‌باشد که از آن می‌توان جهت انجام کارهای سنگین و صنعتی استفاده کرد. قدرت موتور فرز آهنگری و سنگبری ۱۸۰۰ الی ۲۸۰۰ وات است که از رایج‌ترین دستگاه هایی هستند که به واسطه‌ی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. عددهای کمتر از مقدارهای گفته شده، مناسب دستگاه فرزهایی است که مصارف خانگی دارند.

سرعت

فزر ابزارآلات قدرتمندی به حساب می‌آید که سرعت بالا در این محصول می‌تواند خطرآفرین باشد لذا به نکات ایمنی کار با این ابزار توجه کنید. معمولا سرعت برای فرزهای آهنگری ۰-۸۵۰۰ دور در دقیقه و برای فرزهای سنگبری معادل ۰-۶۵۰۰ تعریف می‌گردد.

… با ما در ابزار کوثران بمانید …

دیدگاهتان را بنویسید